[Csaladtortenet 2] Joannes Eszterhay kontra Josephus Cséplő ügy

Eszterhai Zsuzsa eszterhaizsuzsa at freemail.hu
2016. Ápr. 11., H, 20:54:23 CEST

Kedves latinul tudó Listatársak!A fenti ügyben keletkezett iratot nem túl jól sikerült lefordítanom.Annyit értettem meg, hogy Joannes Eszterhay (talán ő az építőmester)  veszprémi lakos a sásdi pappal, Josephus Cséplővel, vitás ügybe keveredett. A veszprémi püspök igyekszik békíteni őket.Gerendák vannak említve, hogy tisztes munka…és valamiféle szexuális figyelemfelkeltés is szerepel benne.Nem igazán tudom értelmezni.Sajnos nem lehet mindenütt értelmesen lefordítani (Google Translate L).Lehet, hogy régen, az 1800-as évek elején néhány szót másképp értettek, mint ahogy napjainkban.Ezért kérem a segítségeteket: Mi adott okot a vitára?Üdv: Zsuzsa Eszterhai