[Csaladtortenet 2] Talabér, Győry, Zala megye

Pócsi Zsolt pocsimail at gmail.com
2016. Aug. 18., Cs, 12:55:03 CEST

Kedves Kutatótársak!

Feldolgoztam nagyjából az anyagot. Íme:

1.
1777. április. Karmacsi lakos nemes Sághy Ádám, és felesége Gulácsi
Farkas Mária engedélye karmacsi jobbágyoknak a határ használatára.

2.
1784. 1. 12. Szentgrót. Győry Jánosné végrendelete leánya, Terézia
születését követően.

3.
1805. 11. 7. Karmacs. Özvegy nemes Szalai Jánosné Szita Rozáliától
vásárolt birtok.
 Szita Rozália szülei voltak nemes Szita Márton, és nemes Patay Krisztina.
Szita Rozália a birtokot nemes Köveskúthi Gábortól örökölte, és azt
Talabér Ferencnek eladta.

4.
1806. 1. 30. Talabér Ferenc eljegyzése nemes Győry Teréziával.

5.
1807. 5. 9. Talabér Ferenc rendelkezése 600 Ft-ról a Szita családtól
vett karmacsi birtok ügyében.

6.
1808 május. Néhai nemes Talabér Dávid és felesége néhai Csébi Terézia
gyermekeik, T. Ferenc, és Anna között a birtokok becslése, és
elosztása. Mihályháza, Karmacs, Bük.

7.
1808. 5. 22. Szentgrót. Győry János levele a sógorához, a lezárt osztozkodásról.

8.
1810. 2. 5. Besenyő. Özvegy Szalai Jánosné Szita Rozália 2300 Ft-ról
szóló záloglevelet átadja vejének, Fürst Istvánnak.
1810. . 2. 5.-én Fürst István  átvett 804 Ft-ot Talabér Ferenctől.

9.
1822. 5. 21. Gógánfa. Néhai nemes Győry János, és neje néhai nemes
Kákossy Anna gyermekei közötti osztozkodás. A gyermekek János, József,
és Magdolna Tóth Jánosné. Magdolna már ekkor nem élt, így Tóth János
egyezkedett a sógoraival.
Ha jól értelmeztem, akkor Kákossy Anna másik férje Talabér László volt.

10.
1827. 12. 19. Özvegy nemes Talabér Ferencné Győry Terézia  végrendelete.
Győry Terézia öccse József, Somogy megyei földmérő, és Magdolna. Apjuk
János volt.

11.
1842. 10. 12. Karmacs. Nemes Győry Zsigmond levele, hogy bátyjától,
nemes Győry Józseftől, aki Somogy megyei mérnök, a család nemes
levelét átvette, mert Józsefnek nincs gyermeke. A nemes levelet III.
Ferdinánd adta 1658-ban ősüknek, Győry Péternek.

12.
1846. 5. 5. Az ispán levele Győry József mérnöknek Csökölybe árokásás végett.

13.
Leszármazási jegyzet.
Valaki kutatta az ősöket. Az utolsó dátum 1862. A papír anyaga alapján
1870 után íkászült az irat.
- Győry János, és Kákossy Katalin fia meghalt Sümegen 1819. 4. 10.-én
54 évesen.(a keresztnevet nem írták le).

- Kákossy Katalin szülei Kákossy László, és Szalapatkai Nagy katalin,
meghalt Keszthelyen 1780-ban.
 Szalapatkai Nagy  Katalin szülei  Szalapatkai Nagy Péter, és Tarányi
Róza, meghalt 1750-ben.

- Győry János Szentgróton tiszttartó volt 40 évig a Batthyányi
grófnál. Meghalt 1817 április, Szentgróton.

- Győry József somogyi mérnök meghalt 1862. 12. 12. Karmacson, 77 évesen.

- Simai Tóth Mária anyja volt Győry Magdolna, Magdolna testvére
József, és Terézia Talabér Ferencné.

14. Francia(?) nyelvű levél 1879-ből(?)

15. Fekete arckép, felirat alatta Édesanyám arcképe.

16. 1806. Talabér Ferenc levele az ispánhoz az 1805-ben vett karmacsi birtokról.

Üdv, Zsolt!