[Csaladtortenet 2] kiolvasás - értelmezés segítségkérés

István Zoltán Páll pall.istvan.zoltan at gmail.com
2016. Feb. 11., Cs, 13:20:05 CET

Tisztelt Kutatók!

Segítséget kérek egy 1857 összeírási ív adatainak kiolvasásában illetve
értelmezésében. Az ív a Maros Torda vármegyéhez tartozó Folyfalva ( Erdély,
Alsó-Nyárádmente), 104. számu ház adatait rögzíti, a tulajdonos Imre
Ferenc. Az összeírási  nyomtatvány  oszlopfej alatti   sorai felsorolják az
ott lakókat: Imre Ferenc, felesége Kriska, valamint fiaik  József és
Ferenc. A dokumentumot a marosvásárhelyi levéltárban fotóztam a folyfalvi
illetve nyárádkarácsonfalvi  Imre(h) család kutatása okán.

A Folyfalva-Nyárádkarácson ev. ref. egyházközség anyakönyvi adataival
összevetve a születési dátumok és nevek a tulajdonos Imreh Ferenc és
családja esetében egyeznek.

Amint az alsó sorok beirása rögzíti, szintén ott lakik ("oda van
bejelentve") Imreh Ferenc  (?) született 1789, és fia Imreh Lajos született
1831, akinek a nevével egy sorban egy bejegyzés olvasható (gondolom
németül, amit sem kiolvasni sem megfejteni nem tudtam).(Lásd a 2. és 3.
fotón)

A probléma az, hogy id.Imre Ferenc (akinek a fenti háztulajdonos Imre
Ferenc a középső fia) nem 1789. évben hanem 1788.04.25-én született. Persze
tévedés, elírás  is lehet, mert a jámbor kérdezőbiztos illetve nyomtatvány
kitöltő simán beírja Imre helyett az "Imbre" nevet, holott a lap alján a
tulajdonos sk. aláírása "Imre".

Imre Lajos aki a fent említett anyakönyv szerint 1832.06.09-én születik, a
házassági bejegyzés szerint 1863. évben július 10-én  szerel  le ( "örökös
szabadsággal elbocsátott Cs. K. katona, kinek szabadság levele kél 1863ik
év Július 10-én, 179 protocol szám alatt, Puitad Stemerk commendans és
Virág major aláírások alatt"). Az alsó sorok, adatot tartalmazó, releváns,
kockáiról csatolom a részletfotókat ez talán segít a kiolvasásban,
értelmezésben.

Tehát abban kellene segítség, hogy *mi van az alsó sorokba írva, illetve
mit jelent és hogyan értelmezhető az Imre Lajos soron a megjegyzés ?*

Rászánt időtöket, fáradozásotok, segítségetek előre is köszönöm

Üdvözlettel

Páll István Z

Százhalombatta

Kutatott családnevek:

Pál(l), Czink, Papp, Juhász (Polik), Hosszú (Nagyvárad, Torda, Kolozsvár,
Marosludas)

Ferenczi, Imreh, Szász, Apa (Somosd, Marosludas, Mezőcsávás, Folyfalva,
Nyárádkarácson, Udvarfalva)