[Csaladtortenet 2] "elveszett szépszülők"

Péter Ákos peterakos at gmail.com
2016. Jan. 6., Sze, 01:17:08 CET

Kedves Listatársak!
Segítségüket, illetve tanácsaikat szeretném kérni.
Már jó ideje keresem, kutatom, mégsem találom egyik ágamon szépszüleim
halálozását. Nagyjából megpróbálom összefoglalni az általam már összerakott
dolgokat, hátha más is találkozott hasonló problémával és esetleg tud
tanácsot adni, hogyan is keresgéljek.
Az apa Dávid János iharosberényi, az anya Kiss Julianna liszói születésű.
Első gyermekük, Mária, az üknagyanyám, Petriventén született (elég messze
kerültek szülő falvaiktól) néhány testvérével együtt. A család 1890-94
között költözött vissza a közelebbi Somogycsicsóra, ahol az egyik
lánygyermek Katalin 1910-es házasságkötéséig biztosan éltek. (Üknagyanyám
már előbb házasságot kötött) Sajnos innentől szinte lehetetlen követni és
kikövetkeztetni merre is élhettek. 1922-ben egyetlen fiúgyermekük, János
házasságot kötött Nemesdéden, akkor Ő, Böhönyén élt. 1925-ben a
legfiatalabb lány, Erzsébet is megházasodott, ekkor ő és bátyja, János,
Vésén éltek, és az atya már néhaiként szerepel. Üknagyanyámék további
vándorlásait tudom, Katalin testvére Somogyszobon, János Iharosban,
Erzsébet pedig Vésén "telepedett" le. (hogy itt is maradtak-e később, azt
nem tudom, még jobban nehezíti a keresést, hogy ezen az ágon nincs élő idős
rokon, és nem is tartották a rokonságot a testvérekkel)
Tehát az anyakönyvek szerint az atya 1922-25 között elhunyt, valahol.
Átnéztem az összes felmerült, és közeli település halotti anyakönyvét az
adott intervallumban, eredménytelenül. Esetleges támpont lehet egy
lánytestvér, akinek házasságát nem találom, viszont 1984-es utólagos
bejegyzés található születési anyakönyvénél. A somogy megyei levéltárban
még nem jártam, nem tudom mennyire rugalmasak, van-e lehetőség ilyen
információt kikérni. Esetleg az ő férjes neve, elhalálozási helye további
támpont lehet. Teljesen tanácstalan vagyok, és már lassan elkeseredett is,
hogy ezeket az információkat talán soha nem találom meg.