[Csaladtortenet 2] Kutatasi tema: orasok Magyarorszagon

Stephan Andréewitch stephan.andreewitch at aon.at
2016. Jan. 9., Szo, 18:54:32 CET

Tisztelt Kutatok!

A levelezőlista új tagjaként szeretnék bemutatkozni. A nevem Stephan
Andréewitch, Bécs környékén élek és az 1750-1900 között, a Monarchia
területén dolgozó, működő órásmestereket kutatom egy könyv kiadasanak
celjabol (Listam jelenleg 11.000 orast tartalmaz). A magyar órás céh
iratokat (órás és puskaműves céhről szóló beíró, -felszabaduló, legeny és
mesterkönyveket) keresem. Ezek a könyvek megyei leveltarakban valamint kis
muzeumokban talalhatoak. Az erdelyi könyveket (iparcimtarak is erdekelnek)
meg nem sikerült megtalalnom. Ha van tudomasuk arrol, hogy a fent emlitett
magyar es erdelyi könyvek hol talalhatoak, kerem jelezzek. A budai és pesti
órások adatainak finomításán dolgozom jelenleg. Ha megakad a szemük egy oras
(Uhrmacher) halalbejegyzesen egy anyakönyvben, legyenek kedvesek atküldeni
nekem. A következö kifejezesek szerepelhetnek a kezirat bejegyzeseiben:
Uhrmacher - oras, Uhrmachergeselle - oras legeny, Uhrmachermeister -
orasmester, Uhrmacherlehrling - orasinas.

Én, a bécsi halálkönyvek bejegyzéseivel tudok segíteni, illetve kisebb
fordításokat szívesen vállalok.

Üdvözlettel,

Stephan Andreewitch

Szemelyes e-mailcimem: kunst100 at gmail.com