[Csaladtortenet 2] Sváb nemzetség betelepítése

Ákos Polgár 1.polgak at gmail.com
2016. Jan. 10., V, 20:36:48 CET

Kedves Gabi és német ősöket kutatók !
Német betelepülőkkel foglalkozó eddigi legjobb összeállítás:
http://www.akdff.de/wp/sammelwerk-donauschwaebischer-kolonisten/  Úgy
tudom, világhálón nem olvasható. Magyarországi Németek Kulturális Központja
könyvtárában meg vannak az eddig megjelent kötetek. Bp. VI. Lendvai u. 22.
http://www.zentrum.hu/hu/2015/03/bemutatkozik-a-magyarorszagi-nemetek-konyvtara/,
AKuFF-nál is meg vannak. http://www.akuff.org/   Orsz. Széchényi Könyvt-ban
és a Magyar Orsz. Levéltárban (Bp. I. Bécsi kapu tér) csak egy-két kötet
volt pár éve.  Sajnos nagyrészt csak királyi betelepítések által fennmaradt
dokumentumok adatai szerepelnek a kötetekben, elsősorban Bácska, Bánát
telepesei. Földesúri telepítésekről nem sok ilyen dokumentum maradt, de
szórványosan anyakönyvi adatok is szerepelnek, pl. Baranya megyei.
Üdv.: Polgár Ákos