[Csaladtortenet 2] ujra a Farkasrét

Vértesi Tamás vertesit at mail.kabelnet.hu
2016. Jún. 1., Sze, 07:48:47 CEST

Köszöntök Mindenkit,

Zsuzsinak természetesen köszönjük :) , de legalább egy sajnálatos
tévedés van az írásban.

Cserháti Jenő  /Hechtl/ (gépészmérnök, egyetemi tanár, a Fegyver- és
Gépgyár, majd a Ganz és Társa Rt. elektrotechnikai osztálya  - a
későbbi  Ganz Villamossági  Művek  - igazgatója;  a  Magyar Mérnök  és
Építész  Egylet  alelnöke,  a  Gépészmérnökök Országos Egyesületének
elnöke,   az   Országos   Magyar   Védő egyesület   társelnöke,   az
Országos Iparpártoló   Szövetség alelnöke;   Kandó   Kálmánnal   az
első    váltóáramú   nagyvasúti villamosvonal,  a  Valtellina-vasút
kivitelezésének  vezetője; Cserháti  Sándor  mezőgazdász öccse) 1855-1910.

Sajnálatos módon a két testvér

http://www.huszadikszazad.hu/index.php?apps=pedia&id=202

és

http://tudosnaptar.kfki.hu/c/s/cserhatij/cserhatijpant.html

felcserélésre került.

Győriek voltak, Sándor az idősebb, gazdász, Magyaróváron temették.

http://www.rakovszky.net/D1_DisplRemImg/Rako_DRI_ShowRemoteImages.shtml?$LSG_C08@0476

Az öccs Jenő volt a műszaki ember, ő halt meg 1910-ben.

http://www.rakovszky.net/D1_DisplRemImg/Rako_DRI_ShowRemoteImages.shtml?$LSG_C08@0494

A testvérek 1876-ig a Hechtl nevet viselték.

Üdv

Tamás