[Csaladtortenet 2] Anyakönyvi adatok kutathatósága Németországban

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2016. Jún. 4., Szo, 17:21:13 CEST

Kedves Balázs!

Köszönöm szépen az információkat. Vártam a válasszal, hátha kapok olyan
információt is amelyből kiderül Németországban milyen kutatási korlátok
vannak, gondolok itt elsősorban a halálozási időpontra.

Mivel a német nyelvtudásom elég gyatra nem nagyon merészkedek erre a
területre. Több mint 100 kitelepített család szerepel az adatbázisomban így
azt hiszem a kutatásra fordított energia nem térülne meg. Férjem rokonainak
adatait a családi levelezésből ismerem, amit nem, mert megszakadt a
kapcsolat a fiatalokkal - akik már többnyire nem tudnak magyarul -
innen-onnan próbálom meg összeszedni. A Bécsben élőkét pl. a bécsi temetői
adatokból tudom figyelemmel kísérni.

Abban reménykedtem, hogy létezik valamilyen adatbázis amelyben lehetne
kutakodni, s legalább a magyaros hangzású neveket meg lehetne találni,
Többen magyarosították a nevüket, vagy őseik eredendően magyarok voltak,
csak vegyes házasságkötésük miatt kerültek a kitelepítettek közé  / pl.Varga,
Fábián, Erdei, Erdész, stb. /.

Neked további sikeres kutatást kívánok !

Üdv.
A Éva