[Csaladtortenet 2] Kutatás

Brigitta Péterfy peterfy.brigitta at gmail.com
2016. Jún. 7., K, 20:12:16 CEST

Kedves Tagok!

Még új vagyok, de rögtön egy segítségkéréssel szeretném kezdeni.
Családfakutatásból írom a szakdolgozatomat, már sok felmenőt találtam, de
főként anyai ágon. Apai ágon elakadtam a Péterfy/Péterffy részen, az
ükszülőkig jutottam, róluk alig-alig találok adatokat. Amit tudok: Péterffy
Lajos (r.kat.) uradalmi főkertész volt, felesége Kiss Berta (ref.). P.L. kb
1867-ben született, felesége kb 1876-ban. Találtam néhány gyermeküket, az
eddigi legkorábbi születés 1898-ban volt, Tajnasárin (ekkor Bars megye, ma
Szlovákia), ezért úgy gondolom, ott is házasodhattak. P.L. több kertészeti
cikket is írt, és foglalkozása miatt sokat költözött a család. (Dédapám
Szarvason született, testvére Törökszentmiklóson, de több gyermek is később
Budapesten házasodott meg.) Amit tudok, hogy Tajnasárin több évet is
eltöltöttek. Egy 1929-es bejegyzésben P.L. már néhaiként van említve, de
gyermeke született 1918-ban, így eközé a két időpont közé datálható a
halála - hely ismeretlen. Több város halottiját is átnéztem már, kerestem
adatokat szerintem már mindenhol, de egyszerűen nem jutok előrébb, nem
tudom, hol, mikor született és házasodott P. Lajos.
Találtam egy budapesti halálozást Kiss Berta néven (1966), de ott a férj
Schulcz Alajos. Eszerint a bejegyzés szerint Berta Cegléden, 1876-ban
született, református vallású. Ez egyezne is az eddigi adataimmal, és mivel
P.L. viszonylag korán meghalt, így elképzelhető, hogy Berta újraházasodott,
de erről a bizonyos Schulcz Alajosról sem találok semmit, így a házassági
bejegyzést sem, amiben esetleg említhetnék, Berta előző férjét (ha volt).
Elnézést, hogy ilyen hosszúra sikeredett, remélem, van valaki, aki tud még
ötleteket, esetleg információkat adni!

Üdv.: Brigi