[Csaladtortenet 2] Segítségkérés

Judit Gelei macsepenztaros at gmail.com
2016. Jún. 17., P, 12:43:54 CEST

Kedves László!

Mégsem ártana az eredeti szöveget is látni, valamint egy dátum is adhatna
támpontot. Csak megérzésre: a szó első fele - ha jól értelmezem - a
"szorok"= 40 szó, ami lehet a pünkösddel is kapcsolatban...
De evvel szintén összekapcsolható a halotti tor szokása.
Van/volt olyan szokás, hogy az elhunyt lelkiüdvéért egymás után több misén
megemlékezést (=hangos kántálás a nevek felsorolásával és kérés, hogy
könnyű legyen átjutni a másvilági úton) tartanak, a 40. nap pedig a
halottakról szóló megemlékezés (családi körben is, egy újabb halotti tor
formájában) kiemelt jelentőségű (az utolsó "hivatalos " megemlékezést egy
év múltán illik tartani).

Üdv. Judit