[Csaladtortenet 2] Hévizi név

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2016. Jún. 17., P, 18:10:40 CEST

Kedves László!

Az általad említetthez rendkívül hasonló esetre volt példa a saját
családomban is:

Kiskunfélegyházán élt Solymosi nevű ősöm. Nyomát sem találtam a
születésének. Sőt, a házasságának sem. Átnéztem jó alaposan az összes
születést, házasságot és halálozást és egyszer csak feltűnt egy "Kiss alias
Solymosi" beírás. Aztán egy-két Kiss-Solymosi bejegyzés, majd megtaláltam,
hogy az újratelepítésnél az egyik Kiss család Gyöngyössolymosról érkezett
Kiskunfélegyházára.

Úgyhogy igen, a gyakori családneveknél először megkülönböztetésül
megjelenhetett a származási hely (vagy így alakultak ki a B. Tóth típusú
nevek is). Ahogy Boglárka írta, nagyon esélyes, hogy Galgahévízről jött az
említett Juhász család Ceglédre.

Balázs