[Csaladtortenet 2] kiolvasási segítség

András Töreky toreky.andras at gmail.com
2016. Jún. 20., H, 23:37:32 CEST

Kedves Berci!

 Ahogy Boglárka is írta, Tóth Gábor nemes és iskolamester volt Káptalanfán,
ha jól olvasom, akkor özvegyember. Az aláhúzott szöveg alapján - amennyire
csekély latin tudásommal jól fordítom - a háromszori hirdetés alól
felmentést kaptak.
 A menyasszony és az egyik tanú is a Karácsony családból származik, akik
engem is érdekelnek. Tornáról két Karácsony is Nemesvitára került az
1850-es évek első felében: Ádám, akinek első felesége Kálmán Borbála, aki
1812-ben, szülés után, Éva nevű lányával együtt meghalt. Második felesége
Molnár Anna, akitől Anna nevű lánya 1814-ben szintén Nemesvitán született.
Egyik házasságát sem találtam meg itt, talán Tornán házasodott. 1815-ben,
44 éves korában halt meg Nemesvitán. Családi iratanyag alapján az ő fia
lehetett József, de a születési adatai nem egyeznek az anyakönyvi adattal.
1851-ben Nemesvitán vette feleségül Pirity Rozáliát, akkor 26 évesnek
írják, így 1825-ben kellett születnie, akkor pedig nem lehet Ádám fia.

 Egyébként a Vas megyei németiben lakó nemes Tóth Antal 1864-ben házasodott
Nemesvitán Töreky Klárával, de erről a Tóth családról csak annyit tudok,
hogy földbirtokosok voltak éppúgy, mint a feleség családja. Nemesvitán
később iskolai alapítványt tett a házaspár. Nem tudom, esetleg nem
rokonok-e?

 Ha valami adatod van az említettekkel kapcsolatban, légy szíves jelezni!

Üdvözlettel: Töreky András Nemesvita