[Csaladtortenet 2] Órásmesterek halálozási időpontjai

Hedvig Gaspar gasparhedi at hotmail.com
2016. Már. 1., K, 04:51:07 CET

Kedves Gyuri és István!

Korábban szerettem volna megírni a következőt, de egyszerűen nem volt időm utánnanézni.  Én ugyanis korábban kutattam egy kéményseprő rokonom kapcsán a kéményseprőcéhet.  Sikerült rájönnöm, hogy a MOL honlapján keresztül az adatbázisokban meg lehet találni a "céhkataszter"-t, melyben a keresőben meg lehet találni a különböző helyeken levő céheket.
Az        adatbazisokonline.hu/adatbazis/cehkataszter           címen feljövő keresőben a "Budai órás céh"-re két bejegyzés jön fel, a "Pesti órás céh"-re ugyancsak két bejegyzés.
Persze ehhez még mindig kell valaki, aki elmegy és beszél egy hozzáértő könyvtárossal, hogy a jelzett források melyik helyen találhatók meg konkrétan (Én a várban találtam meg egy részét, egy másik részét pedig a Fővárosi Levéltárban, és egy még valószínűleg a Széchenyi Könyvtárban rejtőzik.).

Remélem, hogy sikerül ezzel valamit segítenem.