[Csaladtortenet 2] Kéményseprő céh iratok

Hedvig Gaspar gasparhedi at hotmail.com
2016. Már. 2., Sze, 22:03:51 CET

Kedves Máté!

Figyelmedbe ajánlom a Re:  Órásmesterek halálozási időpontjai levelezést.  Az adott címen megtalálhatod a keresett céhet a keresett helyen, és azt, hogy milyen könyvtári források vannak rájuk.  Kéményseprő céh egyébként ha jól emékszem, csak Budán vagy Pesten volt, és az összes többi helység is hozzájuk tartozott (Az én esetben pl. a sárospataki kéményseprő.).  Online forrásról nem tudok, név szerinti keresőről sem, viszont említettem, hogy én hol találtam meg az adott forrásokat.  Magukat a céhkönyveket nézheted meg, melyek hatalmas nagyok, és kb. 15 cm vastagok (Rám igen nagy benyomást tettek. hogy megérinthettem őket, mert megéreztem bennük a történelmet.).  Segíthet, ha más adatokból sejted, hogy kb. milyen idős lehetett a keresett személy, vagyis mikortájt kell keresned inasként.  Nem esküszöm meg, de elég soká eltartott, mire valaki felszabadult, esetleg tíz évig is.  Német nyelvtudás segít, mivel a könyvek németül voltak vezetve, de én sem emlékeztem már túl sokra, de a név alapján mégis sikerült az illetőt több helyen megtalálnom.  Fénykép készítését is engedték jegyvétel ellenében.

Üdv:  Hédi