[Csaladtortenet 2] Segítségkérés

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2016. Már. 7., H, 20:01:53 CET

Kedves Lista!

Nemes Ferenc, majd Sztányai Ildi útmutatása Gajai Lászlóné Erzsinek
ismételten rámutat egy szokatlan problémára: túl nagy a macse adatbázis!
(Hála Istennek persze, ill. hála a segítőknek, adatközlőknek!)

Az elmúlt években az energiát-időt nem sajnáló önkénteseknek hála mára a
macse adatbázis szinte átláthatatlanul nagy, s az önkénteseknek
köszönhetően napról napra bővül!
Ez két dolgot biztosan jelent (az önkénteseknek járó szüntelen hála és
köszönet mellett).
Egyfelől elérkezett az az idő, amikor egy családkutató számára
megkerülhetetlen a macse.hu oldal (és/vagy a macse tagság), épp úgy, mint
az Arcanum, vagy a Hungaricana, stb. oldalak ismerete.
A másik következmény, hogy a tagságnak érdemes (sőt: kell!) újratanulni a
honlap használatát!
Se szeri, se száma a lev.listán azon leveleknek, melyből nyilvánvaló, hogy
a kérdező nem tudta, a kérdése tárgya elérhető a macse.hu-n. Ez talán már
el sem várható a honlap összetettsége miatt.

Viszont érdemes tudni, hogy a honlapnak remek a kereső funkciója! S
emellett rendkívül hasznos a (rendszerint a honlap alján található)
"oldaltérkép" használata is!

Javaslom minden kutatótársamnak, hogy tegyék rutinná ezek használatát, hisz
az összegyűjtött adatok épp ezért vannak ott! Biztos vagyok benne, hogy még
az "öreg rókák" is fedeznek fel adatokat, témákat! S talán lesz olyan is,
aki egy ilyen ismerkedés után találja meg azt a témát, amiben hozzá tud
járulni a további adatbővítéshez!

A lev.listára feltett kérdést tehát ne csak egy szokványos gúglis keresés
előzzön meg, hanem nézzünk előbb körül a macse.hu-n is! Érdemes, mert
minden rejtett bugyra okkal lett létrehozva, és minden rejtett bugyra a
miénk!!

üdv:
gy.