[Csaladtortenet 2] Wack család

Páli István oregpali at t-online.hu
2016. Már. 8., K, 04:45:35 CET

Kedves Andi! Csak hely meghatározásban segíthetek. A Bács-Bodrog megyében,
Kula járásban lévő Kiskéren önálló evangélikus  lelkészi hivatal működött. /
Wikipedia: 1910-ben 3550 lakosából 59 magyar, 3435 német volt. Ebből 40
római katolikus, 3443 evangélikus volt." ez csak megerősíti az
információimat. Nézz körül a német nemzetiségek között hátha elkészítették
az falu könyvet. 1945-ben kiűzték innen a német lakosságot és helyettük
szerbeket és montenegróiakat telepítettek a faluba. A német lakosság
evangélikus vallású volt, a templomuk ma már nem létezik, ugyanis a
kitelepítés után kegyetlenül a föld színével tették egyenlővé, így Kiskéren
ma nincs egyetlen templom sem. A szerbek és a montenegróiak is ortodox
vallásúak, de még mái napig nem épült fel ilyen felekezetű templom./ Így
csak ott remélhetsz adatokat!   Üdv.: Pista