[Csaladtortenet 2] Kísérleti FamilySearch indexelő eszköz

Domokos Nagy-Vajda nagy.vajda.domokos at gmail.com
2016. Már. 10., Cs, 19:53:24 CET

Kedves hozzászólók,

Marcsinak:
Sajnos nincs a Mac-kel semmilyen tapasztalatom, de ha jól értettem, a
Google Chrome platform-független, és elvileg gond nélkül kellene működjön a
bővítmény, akár Mac-en is... Mindenképpen, az én véleményem szerint is a
MACSE jelenlegi projektjei abszolút prioritást jelentenek, azért is, hogy
mihamarabb elérhető legyen a teljes anyakönyv-kollekció, másrészt meg egy
megkezdett munkát illik befejezni tisztességesen. És ha már kialakult és
bevált egy munkafolyamat, abszolút nem érdemes azt felrúgni egy labilis
kísérleti programért...

Babcsányi István:
Egyetértek azzal, hogy az OCR nagy segítség lenne bizonyos esetben, sőt
nagyon gyakran. De nem tudok egyetérteni azzal, hogy kidobott idő lenne egy
jól működő indexet összeállítani, ugyanis összetett keresést nem lehet
egyszerű OCR szövegben végrehajtani. Például, ha én kíváncsi vagyok egy
olyan Gipsz Jakab nevű célszemélyre, aki 1886 és 1889 között született, azt
egyszerű kereséssel nem tudom megoldani és szerintem mindannyian tudjuk,
hogy egy ilyen funkció mennyire hasznos lehet adott esetben... Szerintem én
ötből háromszor összetett keresést használok különböző adatbázisokban.

A csatolt mintáról:
Indexeltem próbából az első 5 gyászjelentőt. Ez 33 nevet, 10 eseményt, 10
dátumot jelent, minden név mellet a megfelelő hiperhivatkozással, az
elhunythoz viszonyított családi vagy rokoni kapcsolatok jelölésével. Picit
rá kellett dolgozni, ki kellet kozmetikázni mert mindent angol nyelven
importált, de gyorsan lefordítottam a Keresés-Csere funkcióval (5 perc).

Szóval: Amíg nem stabil a program, nem érdemes lecserélni a meglévő
módszereket, de megéri ezt is szemmel tartani. Én biztos használni fogom,
mert a FamilySearchről viszonylag könnyű vele ezt-azt lehalászni és a
végtermék Excelbe menthető, onnan meg könnyen lehet dolgozni vele tovább.

Senkit nem akarok meggyőzni semmiről, csak gondoltam, megosztom az infót.
:)

Eredményes kutatást:

Nagy-V. Domi