[Csaladtortenet 2] Erdélyi adatbázis

Domokos Nagy-Vajda nagy.vajda.domokos at gmail.com
2016. Már. 11., P, 18:30:38 CET

Kedves Klára,

A projekt első éve zárult tavaly. Csak angol nyelvű honlapjuk van, itt
vannak-lesznek az éves jelentések is. (
http://centre.ubbcluj.ro/csp/Rypat/Report_2015.html)
A hivatalos jelentésük szerint 2015-ben ennyi valósult meg:
1. Kialakították a projekt csapatát (csak zárójelben jegyzem meg, hogy
egyetlen magyar nevű tudományos munkatárs sincs)
2. Megfogalmazták a kutatásmódszertani alapelveket. Ezt nem kommentálom,
mert nem az én asztalom, csak annyit jegyzek meg, hogy az Erdélyi Népességi
Adatbázisról úgy beszél, mint egy potenciális hozadéka a projektnek, nem
mintha előre megfogalmazott célja lenne. Ismerve a csíziót, meg a dolgok
menetét errefele, én még nem bontok pezsgőt az Erdélyi Népességi Adatbázis
publikálásának örömére... Idevágom a jelentés angol nyelvű szövegét, hátha
valaki mást hall ki belőle

"On the other hand, the methodologic contextualization of the project has
also taken into consideration the potential future placing of the research
findings - obtained by sampling the information contained in the *Historical
Population Database of Transylvania - *in a comparative framework."

3. Megjelent egyetlen tanulmány, kizárólag román nyelven, a Kolozs megyei
(egykor aranyosszéki) Szentmihály unitárius közösségének demográfiai
alakulásáról. Elég jó, dokumentált munka, de családtörténeti szempontból
szerintem használhatatlan. Az eredeti tanulmány itt elérhető:
https://asphilohistoriss.files.wordpress.com/2015/12/revista-philohistoriss-an-i-nr-2-decembrie-2015-final.pdf

Ennyit sikerült nekem kihámozni. Sajnos ezen kívűl Erdélyben sem lehet
tudni erről többet, a sajtó hallgat. Mindenesetre örülnék....

Üdvözlettel:

Nagy-V. Domi