[Csaladtortenet 2] Ki lehet az anya ?

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2016. Már. 16., Sze, 20:10:37 CET

Kedves Márta!
Mindkét Hanzel János teljes családját fel kell tárni, tehát mindkettőnek a
szüleit-keresztszüleit-házassági adatait és gyermekeik születését,
gyermekeik keresztszüleit össze kell írni. Ha szerencséd van, a
gyermekeiknek választott keresztszülőkből, a gyermekek születési
frekvenciájából, a Mihályok násznagyaiból, stb jó eséllyel következtetni
lehet, hogy melyik Mihály melyik családé.
Nem írtál felekezetet. ha református, akkor jobbak az esélyeid, mert ott
gyakrabban választottak a gyermekeknek keresztszülőket a családból
(általában nagynénik). A katolikusoknál viszont gyakrabban fordul elő, hogy
nem oldalági rokont kérnek fel keresztszülőnek. Ha azonban mindkét család
következetesen ugyan annál a keresztszülőnél maradt minden (több)
gyermekénél, akkor van esélyed elkülöníteni.

Egy további, de kisebb esély, ha valamelyik családban atyafiság alóli
felmentéssel kötöttek meg egy házasságot. Ennek alapját feltárva (vagyis,
hogy konkrétan milyen módon, milyen rokonsági vonalon állt elő a felmentés
alapjául szolgáló oldalági vérrokonság), sok esetben rendezi az ilyen
típusú dilemmákat. Ehhez persze a Hanzel Mihály gyermekei-unokái-dédunokái
között kellene egy ilyen főpapi felmentést találni....

Oly sokszor mondám: könnyebb egy település családkönyvét összeállítani,
mint százszor oda-vissza átnézni egy családi vonal kedvéért az
anyakönyveket..... A végeredményről nem is beszélva...
üdv:
gy.