[Csaladtortenet 2] (nincs tárgy)

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2016. Már. 17., Cs, 08:08:13 CET

Kedves Stephan!
Sajnos nem tudok bővebben segíteni, erre a linkre is véletlenül találtam rá, egész más neveket kerestem, csak emlékeztem, hogy valaki keresett ilyen témában, és a rengeteg név és helység miatt küldtem el a T. listatagoknak.
MO-on az ipartestületek az 1880-as években alakultak meg, gyakorlatilag azóta vannak rendszerezett iparos lajstromok. Tudomásom szerint 1750-167 között osztrák adminisztráció működött, talán a bécsi Levéltárban lehetne még keresni. gyanítom, hogy az órások is döntően külhoniak voltak, akik később megtelepedtek MO-on és így terjedt el a szakma. A magyar uralkodó elit – aki meg tudta fizetni a különböző időmérő szerkezeteket, biztosan külföldről tette azt, miután MO-on a reform korig gyakorlatilag csak mezőgazdasági jelegű ipar létezett.