[Csaladtortenet 2] Rugonfalvi Kiss István: A nemes székely nemzet képe

Domokos Nagy-Vajda nagy.vajda.domokos at gmail.com
2016. Május. 5., Cs, 17:22:30 CEST

Kedves listatársak,

Örülök, hogy ilyen sokan hasznosnak találtátok a könyvecskét. Végre egy
álmatlan éjszaka, amiből valami jó is származik 😀.
1. Először is csatolnám a 21-22. oldalt és elnézést kérek a
figyelmetlenségért.
https://drive.google.com/file/d/0Bx0VkE-ecPMHSVYwS3VUUkF1cEE/view?usp=sharing

2. Az első két kötetről: Ez tulajdonképpen egy monografikus jellegű munka,
egy méltatlanul elfeledett kanonikus alapmunka a székely nemzet
történetéről. Kimondottan genealógiai jelentőségű forrásadatokat csak a
harmadik kötet tartalmaz, ezért szkenneltem azt be... Az első része, talán
párhuzamba állítható az Orbán Balázs munkájával, de szerintem bizonyos
szempontból meghaladja azt (más szempontból meg nem ér fel vele). Történeti
kronológia szerint követi végig a székelység históriáját, de egyúttal
társadalmi, demográfiai, ipartörténeti, stb. szintézis is. Kultúrtörténeti
szempontból mindenképpen páratlan munka. Sajnos pdf-ben nincs meg, és nem
tudom, hogy mikor lesz alkalmam beszkennelni.
2009-ben a Kráter Műhely Egyesület újra kiadta, sajnos a kereskedelemben
már nincs, esetleg antikváriumban még előfordul....

3. Kedves Tamás, köszönöm a tippeket, tanácsokat. Ki fogom próbálni a
programot

4. Erdélyről lenne még egy hasonló forrásmunka, Marosvásárhelyen vettem az
ócskapiacon: nem mondom meg, hogy mennyi volt, de szégyenletesen olcsó... A
címe: Keresztyén Magyar Közéleti Almanach, III. kötet - Erdély. Ez is
megvan kb 300 oldal de picit nagyobb a mérete, nem fér be a házi
szkennerembe, valami megoldást ki kell találnom.

Üdvözlettel:

Nagy-V. Domi

2016. május 5. 10:19 Domokos Nagy-Vajda írta, <nagy.vajda.domokos at gmail.com>
: