[Csaladtortenet 2] halálozás fellelése a Felvidéken

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2016. Május. 15., V, 13:36:24 CEST

Kedves kutatótársak!

Az előző kérdésemre érkezett sok segítő ötleten felbuzdulva feladnék egy
újabb, már-már fejtörőbe hajló feladványt. Hátha valakinek lesz használható
ötlete.

Dédapám, Varga József a felvidéki Galgóc mellől, Beregszegről származott.
Pest megyében szolgált katonaként, találkozott dédanyámmal, megházasodtak
és itt is maradt. Mindez 1905-ben történt. Dédszüleim házasságakor jelölték
dédapámnál szüleit, id. Varga Józsefet és néhai Wiedermann Juliannát,
beregszegi lakosnak jelölték őket.

A Familysearch segítségével megkerestem dédapám születését, szülei
házasságát és haladtam is visszafelé több generációt is. Megtaláltam
ükanyám halálozását is 1885-ben, tehát stimmelt, hogy 1905-ben már nem élt.

Mivel Beregszeg halálozási anyakönyvei 1899-ig vannak a Familysearch
oldalon, így sajnos ott nem tudtam keresni ükapám halálozását.

Írtam Galgóc önkormányzatának (Beregszeg mára már Galgóc része), írtam a
helyi plébániának - válaszoltak, kedvesek voltak, hogy máshol is keresték,
de nem találják. Kerestem a szlovákiai internetes temetőregiszterekben,
semmi nyoma. Ükapám egyébként börtönőr is volt többek között, így, állami
alkalmazottként talán járt neki kórházi ápolás. Néztem Nagyszombatot, ott
halt meg Varga József, de az nem ő volt.

Írtam egy szlovákiai kutatónak, előadva a problémámat. Ő visszaírt, hogy
sejti, hogy miért nem találtam, mindjárt megkeresi, 200 euró lesz.
Megírtam, hogy nekem annyi pénzem nincs sajnos. Erre válaszolt, hogy meg is
találta, megvan az adat, de csak 200 euróért adja meg. Hozzátette, hogy nem
azt fizetem meg, hogy mennyi idő volt neki keresni, hanem, hogy tudta, hogy
kit kell megkérdezni és hol kell keresni.

A kérdésem a következő: vajon kit kell megkérdezni és hol kell keresni
ükapám halálát? Hogy tudhatta a szlovák kutató egyből, hogy miért nem
találtam meg?

Varga József 1835-ben született, szülei Varga József és Dvorácsek Katalin.
1905-ben még élt Beregszegen.

A válaszokat, ötleteket előre is nagyon szépen köszönöm!!
Balázs