[Csaladtortenet 2] kérdés

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2016. Május. 16., H, 08:48:11 CEST

Kedves Ernő!
Pata Somogy megyéhez tartozott 1950.V.31.-ig. 1950.IX.06.-án Poklosi
községgel létrehozták Patapoklosi községet.
Római katolikus vonatkozásban 1944-ig Lad (Németlad. Itt 1738-tól van pl.,
1740-től akv.), azóta Somogyapáti fíliája. A kaposvári egyhm. része.

 (Patkóné Kérimger Mária - tévesen - időhatárok nélkül Szigetvár filiájának
hozza. Lásd - ill. inkább ne lásd -  Patkóné Kéringer Mária—Dóka Klára
szerk.: A pécsi egyházmegye egyházlátogatási jegyzőkönyvei.
Egyházlátogatási jegyzőkönyvek katalógusa 7.)

Református vonatkozásban 1895-ben helyben. A mater Pata. Fíliái 1895-ben
Basal, Molvány, Poklosi, Somogyapáti.
Izraelita vonatkozásban Szigetvárhoz tartozott 1895-ben Pata és Poklosi is.

Szakirodalom a településsel kapcsolatban:

Bezerédy Győző: "Patapoklosi története"
   Pécs, 1991

Bauer Éva: "Patapoklosi"
   In: Vargha Károly szerk.: Szigetvár és járása 30 éve 1945-1975
   Szigetvár, 1975

Mentes
a vírusoktól. www.avast.com
<#DDB4FAA8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>