[Csaladtortenet 2] Családnév fejtörő

Péter Szabó szabo.peter02 at gmail.com
2016. Május. 16., H, 22:14:07 CEST

Kedves társaim !

Csatolok 2 db családnév párt. Az elsőn szülőkként vannak bejegyezve, a
másodikon keresztszülőkként. A férfivel nincs nagy gond szerintem Josef
Scheidel. A hölgy már nekem gondot okoz, főleg mert szülőként elég trehány
írással van leírva. A keresztszülőkénti leírásnál már majdnem OK, én
Elisabetha Sexons-nak olvasom, csak ennek nincs értelme, többek között mert
a környéken nincs ilyen családnév, ha a második betű nem "e" hanem "a"
lenne annak lenne értelme mert akkor saxons azaz "szászok" lehetne ami
azért is lenne magyarázható mert mind a két család Württembergből Erdélybe
települt Szász család. A többes számot akkor sem értem igazán, mert ugyebár
Szász Erzsébet az akár OK is lehet, de Szászok Erzsébet az már bután
hangzik. Bár az előző bejegyzéshez akkor sem hasonlít. Az "e" betűt
összevetettem az oldalon lévő más írás betűivel és az nagyon "e" betű. Egy
szónak is száz a vége, hogy hívták pontosan a hölgyeményt? Segítsetek!

--
Üdvözlettel:

*Szabó Péter*
*30/841-08-26*