[Csaladtortenet 2] Személyiségi jogok értelmezése

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2016. Május. 22., V, 16:44:56 CEST

Kedves Kutatótársak!

Az alábbi elvi kérdésem van személyiségi jogokat illetően.

Kigyűjtöttem és családfaépítő programban rögzítettem egy település
házassági adait 1800-tól 1947-ig. Az adatok forrása az egyházi és polgári
anyakönyvek másolata.

A házasultak születési adata szerepelt a házassági anyakönyvekben.

A halál időpontját sok esetben csak a temetői síremlékeken szereplő adatok
alapján tudtam rögzíteni, miután a síremlékeket lefényképeztem. Ilyen
esetben adatbázisomban a halál évét és a temetés helyét tüntettem fel.
Több személy esetében pl. a halál időpontja a 2000 utáni évekre esik.

Kérdésem: ha én ezt az adatbázist ilyen formában közzéteszem sérthetek-e
vele személyiségi jogokat? Gondolok itt a születési és halálozási
időpontokra, vagy a korlát csak az anyakönyvi kutatás lehetőségére
vonatkozik? / Az 1947-ben házasultak többnyire 1920-as évek körül
születtek./

Várom a hozzáértő válaszokat, véleményeket, melyeket előre is köszönök.

Üdv.
A Éva