[Csaladtortenet 2] belugyminiszteri rendelet keresese

luttring at sydney.net luttring at sydney.net
2016. Május. 24., K, 09:26:21 CEST

Hello Laszlo,   Udv Sydneybol,

Nekem  2 different utat ajánlottak   A) “ez irat elvileg a BUDAPESTI
MAGYAR NEMZETI  LEVÉLTÁR  ORSZÁGOS LEVÉLTÁRÁBAN  lehet” ;
 B)  Belugyminisztérium-tol kérdezzek.
	Magyarazatkep elmondom elozmenyeket:
	Jomagam  Ugyanez kérdéssel fordultam kedves Kutatotársakhoz, rogton a
feliratkozasom utan marciusban:

“

.Kedves és Tisztelt Tagok

.. Mit jelent  e megjegyzés egy polgári
Halotti Kivonaton (Békés Megyei AH) :    “A hazáért hosi halált halt
katona  halálesete  bejegyezve a B.M. által kozolt adatok alapján
99.518/1923.BM.sz”--     ” (halál helye:  Sipote-hadifogolytabor;
ideje:1917Febr14)”    “kérdésem kedves tagok: :   mi lehet e titokzatos
számu akta , tartalmat hogyan ismerhetjuk meg?”

Lászlo,   a budapesti  BM-et még nem kérdeztem, de a  Bécsi HM levéltár
szerint    “ez irat elvileg a BUDAPESTI MAGYAR NEMZETI  LEVẺLTAR
ORSZAGOS LEVÉLTARABAN    lehet”
Továbbá: “A halotti Bizonyitványt a Magyar hatoságok 1926. Szeptember
21-én kikérték a bécsi Hadilevéltárbol, fellelhetӧségérӧl
sajnos nincs tudomásunk.”  Ezt  kaptam  Bécsbol.
Tehát ebbol tudtam meg hogy itt volt egy másik halotti anyakonyvezés is,
amirol te is irsz.
En most ujbol kérek Kutato Társaktol segitséget : Hogyan jutok el az
Orszagos leveltarhoz megvizsgalni ez iratot.     Laszlo, Ha te elobb tudsz
valamit tudass.
Udv Jozsef