[Csaladtortenet 2] Appel csalad tortenete

Emma Pavlusenco pavlusencoemma at yahoo.com
2016. Május. 31., K, 08:45:29 CEST

Jo napot kivanok,
Pavlusenco ne, Appel Emma a nevem 1955-ben szulettem, es az Appel csaladfajat szeretnem mejebrol megismerni mivel az apam Appel Ferencz
1927-1987, nagyon sokat emlegette es meselt, de neki is keves informacioi voltak . Azt tudjuk hogy a csalad Ausztriabol szarmazik, az apam volt az utolso aki meg a nemet nyelvet beszelte, meg azt tudjuk hogy nagyapam Appel Ferencz 1871-1931 kozt elt 5 nyelvet beszelt es hogy valami nemes csaladbol szarmazott, nehany dokumentum is letezett amibol tudjuk hogy a dednagyapam Appel Jozsef 1823-1889 kozt elt. Egy par fenykepet is talaltunk egy dobozba es targyak is leteztek, de idovel elkajlottak, csak ket darabb maradt meg.Tobb reszleteket tudok az apam elmeselese nyoman es ugy erzem hogy szeretnek tobbet megtudni, ennyivel tartozok.A monarhia feloszlasa nagy valtozast hozott az en csaladomnak, kesobb 1945-46 os evekben a nagyanyam Appelne Jambroszki Katalin   1896-1956 harom kicsigyermek eltartasa, korai ozvegyaszony, nagyon nehez korulmenyek kozt elt oroszorszagi elhurcolas fenyegetozesevel, anyakonyvvezetesi aktakat modositva nagyon nehez sorsot viselt el.
  Elkuldok egy par fenykepet mejeket egy dobozban talaltam.Dokumentum keves van mert a nemet kovetsegre voltak elkuldve a 1970-1985 os evekben, mivel az en apam visza akarta telepiteni a csaladot, de ez sajnos nemsikerult.
Erdelyben szulettem Zsibo kisvarosaban itt is elek csaladommal a Szilagysagban.

Tisztelettel,
Pavlusenco Appel Emma,
nyugdiazott kozgazdasz, okleveles konyvolvaso