[Csaladtortenet 2] Erdődy - latin szöveg értelmezése

Beatrix Julianna Philpott csaladfa2 at gmail.com
2016. Nov. 7., H, 10:46:24 CET

Kedves Lista!

A következő érdekességgel találtam szemben magam.
Vaymár Ferdinánd és Istvánffy Antónia házaspár szüleit keresve, az ő
esketési kivonatukon (1823) szereplő adatokból próbáltam kiindulni. Az
esketési kivonaton Istvánffy Antónia születési dátuma (életkor alapján
visszaszámolva) 1802 körül. Szülei neve az esketési kivonaton:
Istvánffy Ignác és Beniczky Julianna.
Kerestem a szülők esketési kivonatát az érintett településeken 1802
előttről, de nem találtam, sőt, ilyen szülőknek közösen egyáltalán nem is
született gyermeke (vagy nem lett indexálva, de ezt nem tartom
valószínűnek).
Találtam egy Antóniát Beniczky Julianna anyától 1801-ben, helyileg az
érintett település környékén. Azonban itt a gyermek apja nem Istvőánffy
Ignác, hanem Erdődy Antal. Az az Erdődy Antal, akinek ebben az időszakban
felesége Kajetán Heberstern Moltke. A születési kivonaton jelezve is van,
hogy törvényen kívüli a gyermek.
Az Erdődy-Beniczky párosnak ez már a második törvényen kívüli gyermeke, 4
évvel korábban szintén is született egy fiuk, aki kétszer is anyakönyvezve
lett: egyszer Vittencen, a (nős) apát is feltüntetve, másszor (ugyanazzal a
dátummal) Köcsény-Lancsáron, de apa nélkül.
Az érdekes az, hogy az Erdődy családfák egyike sem tartalmazza ezt a két,
láthatóan elismert gyermeket. Talán azért, mert a gyermekek vagy korán
meghaltak, vagy - és ezt sejtem a dolog mögött - Beniczky Julianna
hozzáment Istvánffy Ignáchoz, aki a nevére átvette a gyereke(ke)t.
Másik érdekesség (lehet, hogy csak nekem az?), hogy a nős apa leírásánál
"hű férj" jelzővel illették a törvénytelen apát, legalábbis ha a latin
kifejezéseket helyesen értelmeztem..
Mellékeltem a kivonatokat.
*Kérésem, hogy aki a hosszabb latin szövegből valamilyen információt ki tud
nyerni, kérem ossza meg velem is.   *

Nagyon szépen köszönöm, előre is.

Derűs napot mindenkinek!
Beatrix

*Philpott Beatrix Julianna*
*genealógus, XIX. századi fotográfiák gyűjtője*
e-mail: csaladfa2 at gmail.com
honlap: http://genealogia.blog.hu/
fényképgyűjtemény: http://www.flickr.com/photos/genealogus/