[Csaladtortenet 2] Péterffy

Brigitta Péterfy peterfy.brigitta at gmail.com
2016. Nov. 13., V, 14:52:10 CET

Kedves Kutatótársak!

Nagy örömömre meglett Péterffy Lajos uradalmi kertész üknagyapám halotti
anyakönyvi bejegyzése. Kb. egy éve voltam elakadva ezen az ágon, nem
találtam a házasságát, születésijét (ezek még most sincsenek meg), de a
halotti megtalálása után sajnos ismét megtorpantam. A bejegyzés szerint a
szülők Péterffy Pál és Foksz Rozália. Beírtam a FamilySearch keresőjébe az
említett házaspárt, Fuksz és Jukksz változatban jelent meg a feleség neve,
és találtam néhány gyereket. Probléma a következő: nem dobott ki Lajos nevű
gyermeket. Rengeteg módon beírtam a keresőbe a neveket, de ez sem hozott
eredményt. Ükapám kb. 1863-ban született, van is egy ilyen Péterffy Lajos
(pontosabban Péterfi Lajos Gergely), de az ő szülei Péterfi Gábor és Kozma
Mária. Fs Collectorral megnéztem az anyakönyvi képeket Péterffy Pál és
Fuksz/Jukksz Rozália gyermekeinél, és Pál "állapotjához" kertész van
beírva. Ahogy fentebb említettem, ükapám is kertész volt, tehát teljesen
egybevágnak a dolgok, de a születésijét mégsem találom. Pál gyermekei
Bakonyszentlászlón, Gáboré pedig Tördemicen illetve Nemesgulácson
születtek, tehát egymáshoz közeli területről van szó.
Milyen magyarázat lehet arra, hogy nem találom őt?
Bárkinek van ötlete, kérem, ossza meg velem!

Üdvözlettel: Péterfy Brigi