[Csaladtortenet 2] Héder család

Péchy Gáspár gazsi at pechy-de-pechujfalu.hu
2016. Nov. 13., V, 21:33:49 CET

Héder
1677 november 3-án Bécsben I. Lipót király címeres nemeslevelet ad Fábián Gergelynek, Kiss Jánosnak és Héder Andrásnak. Kihirdeti Bars vármegye, majd megyénk.[Nyitra] (Másolatban A 427) Az 1754/55 évi országos nemesi összeíráskor megyénk igazolja a Martonfalván lakó Héder József, András fia, és fia József nemességét, ki bemutatja Bars vármegye 1679 március 4-én (Reminiscere vasárnap ötödnapján) Fábián Gergelynek, Héder Andrásnak és Kiss Jánosnak kiadott bizonyítványát az armális kihirdetéséről. Bemutatja továbbá a verebélyi és szentgyörgyi érseki szék 1740 december 14-én Szentgyörgyön András számára adott bizonyítványát arról, hogy bemutatta nagyatyja, András armálisát, ki a szék szolgabírája volt, Veszelén lakott, fia Ádám volt, kinek fiait, Andrást, Józsefet és Istvánt a szék nemesei közé iktatta.
Címer (1677): Kékben zöld földön jobbra ágaskodó kettősfarkú arany oroszlán jobbjában görbe kardot tart. Sisakdísz: pajzsalak. Takarók: kék-arany, vörös-ezüst.
481Kempelen IV. 5, VI. 38.