[Csaladtortenet 2] Amerika

Domokos Nagy-Vajda nagy.vajda.domokos at gmail.com
2016. Nov. 17., Cs, 23:47:19 CET

Kedves Berci,

Neked is azt tudom mondani, hogy ne hagyd ki az Ellis-szigeti
nyilvántartásokat (http://libertyellisfoundation.org/passenger). Itt olyan
részleteket is megtudsz, hogy az Egyesült Államokban kihez, milyen
kapcsolati címre ment.
Hat találat van Farkas Istvánra, aki Magyarországról hajózott az Államokba
1914-ben. A tippem ez lenne - az ő célpontja Lakawanna városa, ez
Buffalotól közvetlenül délre van, vele összenőve:
http://libertyellisfoundation.org/passenger-details/czoxMjoiMTAwNDA2MDgwMjc4Ijs=/czo5OiJwYXNzZW5nZXIiOw==
Persze lehet, hogy mégsem ő az :)

Második lépésként én rákeresnék a szövetségi összeírásokra (1920, 1930),
illetve az illető állmi összeírásokra, ha vannak (ez New York államban
1915, 1925) Ezek fent vannak a FamilySearch-ön. Amúgy alapból rákeresnék a
névre a FS összes adatbázisában (persze szűrni kell, mert elképesztően sok
találatot ad csak simán a Farkas István névre). Próbáld meg a Steven,
Stephen, Steve stb. névváltozatokat is. Itt van egy találat a
Lakawanna-Buffalo-i Farkas Istvánra, az 1930-as szövetségi összeírásból:
https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:X7Z4-DRY.

Mivel férfiről van szó, még rákeresnék az első világháborús sorozásokra is.
Ez is a FamilySearch-ön van. Korban nagyjából megfelelt az előírásoknak,
így valószínűleg nyilvántartásba vették. Az előbbi két hivatkozás Farkas
Istvánjának (elírták a nevét, Farkus Steve-nek, de róla van szó) a
sorozókártyája itt van: https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:KXTP-9D8

Ne hagyd ki a temetői adatbázisok keresését sem, több névváltozattal is. A
legnagyobbak a FindAGrave.com és a BillionGraves.
Sok esetben érdemes a honosítási iratokra is rákeresni az illetékes bíróság
mellett működő hivatal honlapján (County Clerk's Office). Sajnos Erie megye
nem tart online honosítási dokumentumokat.

A találatokból nyert adatok alapján persze több szálon is el lehet indulni,
de olyan is van, hogy egyszerűen "elvész a nyom" :)

Eredményes kutatást kívánok:

Nagy-Vajda Domi