[Csaladtortenet 2] segítség kérés

bussanyi bela bussabussa44fentike at freemail.hu
2016. Nov. 26., Szo, 08:28:17 CET

      A napokban hallom a Gulágot emlegetni ! Nagybácsim Bussányi Gyula (szül.1908) szintén megjárta a poklot ! Mint civilt Kassáról vitték el ! Agyilag meghibbantan került haza , vagyis a családban is bolondnak tartották . . . .én csak akkor kételkedtem benne amikor azt mondta : Petőfi sem volt ojan túl okos hiszen megbukott két tantárgyból is . Megbukott ? Hiszen még a tanítók is tőle tanultak ! Állítottam én . Azt hiszem azt mondta latinból és vallástanból . . . Selmecbányán .        Meg azt mondta örültek ha a csanálhoz jutottak és teát tudtak főzni belőle . Ha meghalt valaki nem tudták eltemetni csak a salakba bekaparni mert fagyos volt minden ! Minden felsorakozásnál azt mondták : Ti büdös disznók nem akartok dolgozni ! Mi mijen jót adunk nektek falni  és ezt napjában többször is elmondták , közben az éhségtöl többen is kidőltek a sorból!"
        Mint gyerek nem hittem neki , most meg sokmindenre kíváncsi lennék ! Ha tud esetleg valaki segíteni ,
 tanácsot adni , előre is köszönöm !    B.Béla Tornalja.