[Csaladtortenet 2] MACSE MATINÉ

Domokos Nagy-Vajda nagy.vajda.domokos at gmail.com
2016. Okt. 1., Szo, 14:55:05 CEST

Kedves Zsuzsa és a ma délelőtti MACSE-matiné résztvevői,

Ezúton is meg szeretném köszönni mindenkinek a mai kellemes délelőttött:
Zsuzsának a tartalmas tapasztalatcserét, szintén neki és technikai
segítőinek külön köszönöm a kitartást, hogy lehetővé tették, hogy Skype
segítségével "virtuálisan" én is jelen legyek, a hallgatóságnak pedig
köszönöm a türelmet, és a megértést a kényszer-szünetekért és kitérőkért,
amit "virtuális jelenlétem" okozhatott.
Időnként eszembe jut, hogy "De szívesen laknék Budapesten!" Ma is ez
volt... Mindenkinek ajánlom: ha tehetitek, vegyetek részt ezeken az
alkalmakon: feltöltenek és valós segítséget nyújthatnak munkátokban.
Amit nem tudtam elmondani, vagy csak részben, mert végül teljesen
megszakadt a kapcsolatom:

   - Az adatbázis-program, amit használok: LegacyFamilyTree (
   http://www.legacyfamilytreestore.com/SearchResults.asp?Cat=1), ára: kb
   30 USD (van ingyenes, korlátolt verziója is)
   - Előnyei (az én szempontomból):
         - korlátlan számú eseményt és alternatív személynevet rögzíthetek
         - minden egyes adathoz (pl. név, születés, keresztelés, házasság,
         foglalkozás, halál, temetés, stb...) külön rendelhetek
forrás-hivatkozást
         (tehát nem csak személyhez tudom a forrást kötni!)
         - Komplex, gyors és nagy számú adatmennyiséget képes kezelni
         - Több, különböző típusú jelentést képes generálni, ami viszonylag
         könnyen fordítható magyarra a Word "Find and replace" parancsával
         - Könnyen szétválasztható az adatbázis adott kritériumok szerint
         (pl. 1915 előtt születettek....)
         - És még sok más...
      - Hátrányai:
         - Nincs magyarítva, sőt, sajnos nem is barátja a magyar
         karaktereknek, mert:
         - A magyar ő és ű betűket átalakítja hasonló karakterekké
         - A személynevek sorrendje az angolszász használat szerinti
         (keresztnév - családnév) és nem megfordítható
         - Csak saját formátumba, gedcomba és html-be tud exportálni

   - Webes publikálásra a HuMoGen nevű, web-alapú programot használom
   (ingyenes). Ez magyar nyelven is elérhető, gedcomot kell feltölteni rá,
   innen "veszi" a megjelenítendő adatokat. Bizonyos webes informatikai
   alaismereteket, saját webhelyet és tárhelyet igényel (PHP, MySQL, stb.)
      - Egy példa erre a szülőfalum települési adatbázisa:
      http://nagy-vajda.ro/genealogia/index.php?database=humo1_
      - További információ az oldal Súgó menüpontjában (angol nyelven)
      érhető el.
      - A program egyszerű jelentéseket is generál és családfát is rajzol
      (az index a Családfa menüpont alatt)

   - Családfa rajzolására a TreeDraw nevű kis programot használom (kb. 30
   USD). Ez képes közvetlenül a Legacy adatbázisból dolgozni. Importáláskor a
   családfa személyeinek dobozai (vagyis, hogy milyen adatokat akarok ott
   látni és mennyire részletesen) maximálisan személyre szabhatók, még magyar
   nyelvű szavakra vagy tetszőleges szimbólumokra is cserélhetem az angol
   kifejezéseket.

   - Források feldolgozására most kezdtem el használni a dokumentum-alapú
   Clooz-t (kb. 40 USD). Ez is összekapcsolható a Legacy adatbázissal, de
   erről még sokat nem tudok mondani, még ki kell neki állni az idő meg a
   személyes elvárásaim, igényeim próbáját :) Eddig úgy tűnik, hogy nem lesz
   befutó:)

Üdvözlettel

Nagy-Vajda Domi

2016. szeptember 30. 21:02 Domokos Nagy-Vajda írta, <