[Csaladtortenet 2] gyászjelentés gyűjtemény

Pócsi Zsolt pocsimail at gmail.com
2016. Okt. 13., Cs, 11:25:37 CEST

Kedves Listatagok!

Vannak még hasonló gyűjtemények Debrecenben, Nyíregyházán, amelyek
nagyon hasznosak lennének a kutatás során.

Debrecen, megyei levéltár egyes kutatóban van a Matricula civium, a
Debrecenbe beköltözött polgárok névsaora. Ki, honnan jött Debrecenbe?
Ha jól emlékszem az évszámra 1732-től van 1860-as évekig. Ez nem
azonos a Herpay Gábor által közreadott írással.

Debrecen, megyei levéltár kettes kutatóban van családokra, és nemes
családokra vonatkozó gyűjtemény: Reszeghy, Osváth, Herpay féle
hagyaték. Ők levéltárosok voltak Debrecenben.

Nyíregyháza megyei levéltár, a szabolcsi nemesi közgyűlés irataihoz
vannak mutatókönyvek, elenchusok tízen valahány kötet. Mint pl. Nick
Gombash oldalán van a zempléni:
http://www.hungaryexchange.com/database/zemplen/elenchus.html
Itt pedig a jegyzőkönyvek:
http://www.hungaryexchange.com/database/zemplen/prot1/index.html

Nyíregyháza görög katolikus püspöki levéltár elkezdte begyűjteni az
egyházközségektől az anyakönyveket. Sok nagyon rossz állapotban lévő
anyakönyvet restaurálni kell. Helyben lehet kutatni, egyenlőre napi
egy embert tudnak fogadni helyhiány miatt..

Üdv, Zsolt!