[Csaladtortenet 2] Puszta Szt Tamás

Panni Holécziné holeczipanni at gmail.com
2016. Okt. 13., Cs, 13:55:42 CEST

Rátaláltam Balogh Mihály munkájára az alábbi linken, nagyjából a könyvben
is ezt olvastam...

http://docplayer.hu/2970438-Kunszentmiklos-rovid-
tortenete-a-kezdetektol-a-21-szazad-elejeig.html

Azért is érdekelne az évszám, hogy mikori évszám, meg a hely, ahol
bejegyezték a házasságot, mert ez a jászkun felosztás, amiről olvastam a
redemptio után volt (Nagykunság, Jászság, Kiskunság). De hogy
közigazgatásilag milyen vármegye, arról nem találtam semmilyen adatot...

Amúgy az anyakönyvvezetők slendriánsága is lehet, mert némelyik aztán olyan
volt...
Főleg ha ismeretlen helyet, nevet hallott!
Mert a polgári anyakönyvi bejegyzések is hemzsegnek az olyan szövegektől,
hogy az illető személyazonosságát az "anyakönyvvezető személyes ismerőse
igazolta".
Nem biztos, hogy voltak papírjai...

Lehet, hogy csak simán elírta a vármegyét. Mert már találkoztam ilyennel
is, meg a fordítottjával is, hogy a megye jó volt, de a települést hibásan
írta.

(Egyébként meg ha azt mondom valahol, hogy Tasson lakom, az esetek
többségében elhelyeznek Nyírtass-ra.)

Ezért így az évszám és hely ismerete nélkül az alábbi párbeszédet is el
tudom képzelni! :D :D :D

"Ak.vezető: Születéshelye?
Ügyfél: Tass, Szent Tamás puszta.
Ak.vez.: Az hol van?
Ügyfél: Hát Szentmiklósnál!"

És ha emberünk (az anyakönyvvez.) történetesen hallott már
Törökszentmiklósról és tudja, hogy ott van Szent Tamás puszta, hát simán
beírja Jász-Nagykun-Szolnok megyét... De ez csak az én élénk fantáziám
szüleménye! :D

Üdv:Panni