[Csaladtortenet 2] Hivatalos forrásmegjelölés

Domokos Nagy-Vajda nagy.vajda.domokos at gmail.com
2016. Okt. 17., H, 18:54:36 CEST

Kedves Brigitta,

A "fond" levéltári rendezési egység - tehát ha pl. egy anyakönyvi
bejegyzésre hivatkozol, akkor azt kell kideríteni, hogy az illető anyakönyv
milyen fondhoz tartozik.
A fondjegyzék egy levéltári segédlet, és a levéltárban megtalálható
 összes (vagy kutatásra kiadható) fond megnevezésének listája.

Alább egy példa hivatkozásra:

Sáromberki Református Egyházközség, 695 - Anyakönyvek (Registre de satre
civila), "Esketési anyakönyv: 275," 1906: 9. sor; Állami Levéltár,
Marosvásárhely.
Ebben az esetben a fond száma 695, a fond megnevezése pedig: Sáromberki
Református Egyházközség
Gyűjtemény megnevezése: Anyakönyvek (Registre de satre civila).
A hivatkozás anyakönyvre vonatkozó része: az anyakönyv leltári száma (275),
a hivatkozott esztendő és a bejegyzés sorszáma.
Végül a fond lelőhelye: Marosvásárhelyi Állami Levéltár.
Irodalomjegyzékre és hivatkozásra sokféle standard van, ennél többé vagy
kevésbé részletes.

Szerintem elég, ha az irodalomjegyzékben a fond megnevezése, száma, és
lelőhelye szerepel. A lényeg az, hogy az  irodalomjegyzék (és a
hivatkozás ) alapján a bejegyzést bárki ellenőrizhesse, megtalálja.

Teljesen érthetetlen számomra, hogy a konzulensed az "anyakönyvi bejegyzés"
fondjegyzékét kéri. Mindenképpen kérdezz rá, hogy mit is akar pontosan...

Üdvözlettel:

Nagy-V. Domi