[Csaladtortenet 2] Falukönyv, családkönyv

Kónya Zsuzsa zso.konya at gmail.com
2016. Sze. 3., Szo, 19:58:22 CEST

Kedves Éva!

Az alapállományban intervallumként szoktam felvenni, azaz a
házasságkötésnél és az elhalálozásnál megadott életkorból kalkulált
évszámot is feltüntetem.
Kalkulált dátumoknál használom még az "előtt", "után"-t is, akár konkrét
dátummal.

Általában a házasságkötésnél megadott életkorból kalkulált évet veszem
alapul, de előfordult, hogy bizonyos időszakokban egy-egy településen az
elhalálozásnál megadott életkor bizonyult pontosabbnak.
A megjegyzés rovatba azonban beírok minden olyan dátumot is, amely segíthet
a születési idő megtalálásában, vagy éppen kizárhat egy találatot, amely a
kalkulált dátum szerint megfelelne.

Az alap adatfeldolgozáshoz az Ahnenblatt szoftvert használom (többször
exportálom-importálom az adatokat Excelbe), itt lehetőség van intervallum
megadására is.
Problémát okoz azonban, hogyha pl. GEDCOM-ban más szoftverbe viszem át,
ezért nagyobb állománynál mindig végigfuttatom a GEDCOM ellenőrzőt.

A települési családkönyv (OFB) generálásához milyen szoftvert használtok?
Én a GEDCOM alapú Hesmer-féle OFB <http://ofb.hesmer.name/> szoftvert
használom erre a célra, melynek magyarítását nagyrészt elkészítettem
(elsősorban az output-ot, a szoftver magyarítása még elég kezdetleges).

üdv,
Kónya Zsuzsa