[Csaladtortenet 2] budapesti balesetek

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2016. Sze. 12., H, 07:38:16 CEST

Kedves Lista!

Egy különleges képességű listatársunk az alábbi infókat adta nekem,
szerintem ez érdekelheti a közösséget is.

Alaphelyzetben egy budapesti villamosbalesetről beszéltünk.

Közlekedési balesetekhez nagyon jók a rendőrségi szaklapok is.
Ebben a korszakban volt egy fényképes szaklap, a Magyar Rendőr. Ebben sok
balesetről készült fénykép jelent meg. Most már a Fortepanon is elérhetők a
fényképek (egy része?).
Másrészt a Fortepan gyűjteményben - igaz jóval kisebb számban -
előfordulnak egyéb forrásokból származó baleseti fényképek is.

Egy kicsivel későbbi korszakra (leginkább az 1970-1990 közötti korszakra)
használható még az MTI, Távirati Iroda baleseti képgyűjteménye is.

Rendőrségi Közlöny a XX.sz. elején, kb. a II.vh.-ig jelent meg. Ebben
MINDEN egyes esetről, így közlekedési balesetekről is írtak egy rövid
bekezdést, kb. 5-6 mondatot. Ebben képanyag egyáltalán nem szerepelt.

üdv:

gy.,

és köszönjük Tolnai Borinak!