[Csaladtortenet 2] Fwd: [MACSE: 14189] Roger Adler

Domokos Nagy-Vajda nagy.vajda.domokos at gmail.com
2016. Sze. 14., Sze, 15:19:56 CEST

Kedves listatársak,

Lefordítottam Adler úr  2 levelét, hátha több szerencsével jár....

Román szöveg:

Tisztelt képviselők (sic!)
A nevem Roger Adler és az AEÁ, Texas, San Antonioban lakom. 17 éve kutatom
az Adler felmenőimet. Nagy-nagyapám (esedleg dédapa?), Joseph Adler azt
hiszem, hogy a romániai Szilágysolyóról származik. Ha ismernek bárkit,
akinek kapcsolata lenne ezzel a családdal, kérem szóljanak.
Továbbá keresem (?) a családom egy tagjának a családját, a ki
Holokauszt-túlélő. Dezső Weinreb és felesége Éva, született Kardos túlélők
és Budapesten élt. Nevét Vallo-ra változtatta és 1962. augusztus 7-én halt
meg Budapest VI. kerületében. Volt legalább egy fia, Sándor, aki 1924.
március 7-én született Debrecenben, Magyarországon.

Ha bármilyen információt ismertek a fenti családdal kapcsolatban, kérem
vegyék fel velem a kapcsolatot privátban.

E-mail: Baldreal at Sbcglobal.net

UI: Ha bárkit érdekel a Váradvelencei (mai Nagyvárad egy negyede) izraelita
temető sírköveinek azonosítására vonatkozó projektem, hasonlóképpen vegye
fel velem a kapcsolatot.

         Roger Adler

Angol szöveg:

​Családom és feleségem családjának gyökereit kutatom, már 17 éve. Édesapám
Bécsben, édesanyám Pozsonyban született. Adler nagyapám a romániai
Nagyváradon- és édesanyám édesapja szintén Erdélyben, Romániában született.
Anyai nagyanyám szlovákiai, apai nagyanyám Zala megyei, Magyarországról.

Feleségem szülei Bécsben születtek, az ő nagyapái Szlovákiában és Bécsben
születtek.

A Jewishgen-en tevékenykedtem filmezett romániai anyakönyvek
adományozásával, valamint ezek átírásával. Több, mint 16000 nagyváradi
bejegyzést írtam át és jelenleg egy olyan projekten dolgozom, amely során
több, mint 3000 sírkövet azonosítok a nagyváradi, Váradvelencei Izraelita
Temetőben

Fel szeretném kutatni a lehetséges Adler leszármazottakat a mai napig.