[Csaladtortenet 2] Segitség kérés

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2016. Sze. 15., Cs, 11:52:28 CEST

Kedves Ildikó!

Én is belebotlottam kutatásom során egy szintén 1889-ben elkövetett anya -
gyermek gyilkosságba. A református anyakönyvben feljegyezték a haláluk
okát, módját. 2 évvel később szintén a református anyakönyvben megtaláltam
a másik testvér halálát, azzal a megjegyzéssel hogy ő soproni fegyházban
hunyt el. A testvér nevére rákeresve találtam meg az Arcanum segítségével a
Budapesti Hírlapban a komáromi törvényszék ítéletét, ahol röviden leírták a
bűncselekményt is.
Gondolom e törvényszék levéltári irataiban részletesebb információt is
kaphattam volna. Én, mivel nem közvetlen felmenőről volt szó , további
kutatást nem folytattam.

Ha már e téma terítékre került, szeretnék érdeklődni tudja-e valaki, hogy a
börtönben elhunytak anyakönyvezésére milyen szabályok vonatkoztak.
Általános volt-e hogy a börtön, fegyház értesítette az elhunyt felekezetét,
családját, illetve kiadta-e a holttestet, ha azt a hozzátartozók kérték?

Üdv.
A Éva