[Csaladtortenet 2] (nincs tárgy)

György Négyesi negyesigy at gmail.com
2017. Ápr. 1., Szo, 07:03:48 CEST

Hosszú arról mit is kutatok, mit vártam és mit kaptam a MACSE-tólek elejéig
nem volt
69 éves nyugdíjas vegyészmérnök (vegyipari biztonságtechnikus) vagyok.
Fiatal koromban sakkoztam, de a 70-es évek végén abbahagytam. Érdekelt a
sakk története és elkezdtem foglalkozni vele, de 2007 végéig nem sok időm
volt foglalkozni vele. Nyugdíjba mentem és kedődött az örület. Levéltárak
könyvtárakba jártam, először  az egyéni férfi és női bajnoki döntők
résztvevőinek életrajzát kezdtem kutatni. Miről is van szó, ezek az emberek
tisztes polgári foglalkozással rendelkeztek, csak a legnagyobbak éltek a
sakkból. Elhatároztam, hogy legalább az alap életrajzi adataikat próbálom
kikutatni. A kutatási módszereim felhasználhatóak a családtörténeti
kutatásokban is. Mivel volt kutatói támogatóim, így q 2010-es évek elejéig
megtanultam hogyan keressek a könyvtárakban levéltárakban és működött is a
dolog
Ekkor kerültem kapcsolatba a MACSE alapítóival és 2011-ben létrehoztuk a
MACSE-t.
Sikerüt is könnyítéseket elérnünk, itt köszönöm meg Hunyadí Lacinak
mindazt, amit elért.
Ebben az időben csak a Pest Megyei Levéltár volt nagy akadály a kutatók
előtt, mert az Utólagos bejegyzéseket nem oldották fel, ill a Veszprém
megyei Levéltár akadékoskodott az anyakönyvek kutatásával.
Amikor Kollega Tarsoly István lett az Elnök, tapsoltam, mert mondom
szakember van az Egyesület élén, jó viszonyban lehet Mikó Zsuzsával az MNL
főigazgatójávál.
Hár ma már csak morgok és nem személyeskedni akarok, de egyszerűen nem
értek semmit. Minden évben újabb és újabb nehézségek jöttek és a MACSE
hallgatott, egy időben Elnökünknek zörögtem, de semmi pozitív válasz
legfeljebb annyi, hogy például az UB tényleg nincs nevesítve a Törvényben,
tehát azt lehet tenni vele, amit csak akar a Főigazgató Asszony. Ha valaki
nem érti miért ez fáj a legjobban, mert sok esetben az illlető
életeseményei innen ismerheteők meg, pld a leggyekkoribb, hogy hol van
bejegyezve a halála, de sokszor UB-vel jelölik a magyarosítást, áttérést,
nőknél a névváltoztatást házasság okán.
Na most mindezt nem lehet megismerni
De ma már a levéltárak azt kérik tessék lefáradni a megyei levéltárba, a
fióklevéltárakba, ha pontosan tudom is a házasság, halál, születés dátumát,
eddig megnézték és legalább mobilon bemondták. Ma már több levéltáros
elmondta nekem, az állásukkal játszanak, ha ezt megteszik
folytassam?
S a MACSE sehol
Tudom nekem is nagyszerű lehetőség az adatbázis, nagyon sokat segít és
ezért is szálltam be az emlékművek indexelése helyett az anyakönyvek
indexelésébe, hogy haladjunk előre s EZÉRT KÖSZÖNET ÉS HÁLA
NA DE HOL VAN AZ ÉRDEKVÉDELEM???
4si Gyuri
30 4358481
sakk-magazin.hu/4si