[Csaladtortenet 2] Gábortanya

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at yahoo.com
2017. Ápr. 7., P, 17:47:34 CEST

A kérdés:

> Abaúj-Torna vármegyében, feltehetőleg Felsőgagy környékén van Gábortanya.

Egyik helységnévtár (http://konyvtar.ksh.hu/index.php?s=kb_statisztika#kb_statisztika_helysegnevtarak) sem sorol Abaúj-Torna megyében semmiféle Gábor-helységet. 1882-ben négy Gábor-valami van, bár egyik sem "tanya"; a következő helységekhez tartoznak:
Uj-Mindszent, Baranya
Iske, Ung
Tisza-Luc, Zemplén
Bező, Ung

Baranyában nincsenek görög katolikusok, tehát Ujmindszentet ki lehet zárni. Bezőn helyben volt a görög katolikus templom. Iske gk-it Csicseren anyakönyvezték, Tiszaluc-éit pedig Sajópetrin.

A filiákat én a 1877-es helységnévtár táblázatos feldolgozásában szoktam nézni
(http://www.radixhub.com/radixhub/gazetteers/1877).

Juli
/\ /\
>*.*<