[Csaladtortenet 2] hozzászólás Tornaljáról

dr. Csuti Elemér Gábor csutielemer at antennanet.hu
2017. Ápr. 17., H, 16:38:14 CEST

...érti ezt valaki...? :D

Üdvözlettel,
dr. Csuti Elemér Gábor

-----Original Message-----
From: Páli István [mailto:oregpali at t-online.hu]
Sent: Monday, April 17, 2017 4:19 PM
To: 'bussanyi bela' <bussabussa44fentike at freemail.hu>; 'csaladtortenet'
<csaladtortenet at levlista.theka.hu>
Subject: Re: [Csaladtortenet 2] hozzászólás Tornaljáról

Hosszú gondolatsor következik!
Kedves Béla! Örülök megszólalásodnak. Miután indexelek itt is és az FS
adatbázisban is néhány gondolattal megzavarom én is a megértésedet.
Indexelés: Ha két felmenőd az ország másik végéről keveredik össze és  nehéz
keresni őket, vagy azt a helyet ahol megírták együttlétük történetét. Ehhez
segít az, ha az anyakönyv jelzett sorait egy táblázatba írjuk ezt a
hozzáértők összefűzik és ha keresni akarsz, akkor bele írod az adatbázis
keresőjébe, amire kíváncsi vagy. Például: Apám  Sósdon/ mai Krassó-Szörény
megyében/, anyám Nagyszénáson született és ott is házasodtak 1929. évben.
Ha valaki a rokonságból az ismeretségi kőrből kíváncsi erre az eseményre, a
MACSE.hu adatbázisban megtalálhatja, mert indexeltem Nagyszénás község
polgári anyakönyveit. Nekem ez volt a mozgatóm. Újraéltem szülőfalumban
előforduló családi nevekkel való találkozásokat, eseményeket amiket ismertem
és amiket nem. Végég kezelve a születések, halálozások és esküvők
feldolgozását- már engedelmet- nekem ezért érte meg-lazán. Az itt
alkalmazott módszer nem az azonosságra, hanem a megértésre törekszik: Pl nem
rögzítjük a Rozália név különböző formáit. Sablonos, mert nincs Rózsa,
Rózika, Roszka és még sok változata. De aki felmenőit keresi és hozzá teheti
az anyakönyvi lapok képeit, az el tud igazodni és gyorsan. Az indexelés az
segítség a családfa kutatásban, de nem a családfakutatás! Anyagilag is
megéri? Ezt nem kellet volna mondanod Laci!
Kedves Béla!  Most egy másfajta élményemről szólok: Az Ancestry.com nevű
adatbázisban megjelentek a fehér folt eltávolítását célzó, a mai Románia
területén keletkezett anyakönyvek képei, adatai. Indexelve. Régi elmaradt
kutatásaim tudtam pótolni Kecskemétről, a Sólyom utcából, a gép mellett ülve
és olyan családi szálak megismeréséhet vezettek, amikről tudtam, hogy
vannak, de semmilyen történelmi eseménynél Róluk személyesen nem emléketek
meg. Ismered: Ők voltak a székláb faragók, akik nem kényszerből faragtak,
csak azért mert nekik ennyire tellett! Halkan jegyzem meg: mit ér a szék láb
nélkül. Remélem, ha fellebben a szürke köd az intézkedésre és/vagy a
végrehajtásra jogosultak szeme elől, akkor lehetővé teszik, hogy a sorsunk
megismerése ne testcselek  sorozata legyen, hanem a ügy méltóságának
megfelelő aktussal párosuljon! Szóval Bélám! A Benczúrok és a Bossányiak
történetének megismerésével még adós vagy- én is, pedig ígértem neked. A
hosszúélet reményében üdvözöllek: Pista u.i. ne hagyd, hogy a szárnyaid
ismét mélyre lógjanak. Tartsd magasra!