[Csaladtortenet 2] Răspuns: A Erdély Történelmi Népességi Adatbázisa

c.h.baiersdorf c.h.baiersdorf at t-online.de
2017. Ápr. 30., V, 12:11:44 CEST

Kedves Elemér Gábor,

elnézésedet kérem, de aki ebben az ügyben "eltéved", az szerintem
határozottan TE vagy, és nem Benedek Mária!

Kritizálhatod az adatbázist, ehhez jogod van! De az előbbi nagyon
könnyelmű és általánosító megjegyzéseddel: /"//tegye föl a kezét, aki
tényleg egy korrekt dolgot várt egy román forrásból!//", / túllépted az
etikai határokat. Még elnézném, ha egy iskolázatlan, magasabb műveltség
nélküli valaki tenne ilyen megjegyzést. De egy egyetemet végzett,
magasabb műveltséggel, s még hozzá doktori titulussal rendelkező
embertől? Soha!!!

Hogy lehet ilyen meggondolatlanul, durván általánosítani??? Méghozzá
írásban? S méghozzá - ismételek -, egy doktorált valakinek?

Magam Romániából származom. Elnyomott, üldözött, "volt kizsákmányoló",
azaz "osztályellenes" család gyermekeként nőttem fel. Sokat szenvedtünk.
Ma Németországban élek. Rengeteg rosszat tudnék Romániáról mondani,
egyes intézményeiről, egyes román polgárokról, személyekre, azoknak
felróni. De soha sem általánosítanék! Soha se mondanák rosszat a
románokról általában! Vagy Romániáról általánosítva! Mert tudom jól:
Romániában is van nagyon sok jó (is); NB: tudományos munkákat,
adatforrásokat beleértve! És fordítva: nagyon sok kritizálni való,
felróni való  található Magyarországon is! Mint ahogy bár milyen más
országban.

"Átkozott általánosítások" - szoktam mondani! Óvakodjunk tőlük!

Üdvözlettel,

Baiersdorf Kristóf, okl. mérnök.