[Csaladtortenet 2] Hunyadytól / burgenlandi anyakönyvek

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at yahoo.com
2017. Aug. 3., Cs, 17:42:56 CEST

> Gondolom a matricula-ra teszik majd fel
http://www.data.matricula.info/php/main.php
Azért kérdeztem, hogy mit jelent a K betűnél tartás, mert a Matriculán változatlanul semmi Burgenland (és nulla evangélikus), se K betű előtti, se utáni. (Gondolom, hogy a helységeket a német nevük alapján sorolják, ami sajnos esetemben O-t jelent F helyett...)

> 1828-tól volt kötelező a katolikus egyháznál a másodpéldány vezetése.
Ez megmagyarázza, hogy az RK anyakönyvek miért ettől kezdődnek, de az evangélikusok is csak innentől vannak. Vagy a másodpéldányokról szóló szabály/törvény nem csak RK-ra vonatkozott? Másik szempont, hogy a mai határokon belül is és Slovákiában is vannak sokkal korábbi anyakönyvek mormonéknál. Erre mi a magyarázat?

> http://www.oskereso.hu// ... hátha?

Sajnos nem. Októberig van is rá előfizetésem, de csak mai határokon belüli anyaguk van.