[Csaladtortenet 2] hogy értelmezzem?

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2017. Aug. 6., V, 21:08:23 CEST

A Róth-Vörös névvel kapcsolatban az én tapasztalatom az, hogy igen,
lehetséges ez. Többször láttam ilyet többféle eredetű családnévnél, hogy
egy az egyben lefordítódik egy másik nyelvre a név. Schmidt - Kovács,
Liptai - Liptovszki. A többségi nyelvű társadalomba került kisebbségi
családnevű személy neve igen gyakran lefordítódott, és nem csak magyarra,
hanem akár szlovák, vagy német nyelvre is.

Feleségem egyik őse Fehér Ferenc Vácott élt. Ott nem csak azt nehéz
eldönteni egy-egy családnévről, hogy az most magyar, vagy szlovák eredetet
hordoz - mivel egyszer így, egyszer úgy írták. Vácott jelentős német
kisebbség élt és Fehér Ferenc Weiss Ferenc néven került anyakönyvezésre
úgy, hogy előtte és utána sok generáción át Fehér volt a család és Weiss
család nem élt ott. Megjegyzésként került az anyakönyvi bejegyzéshez
latinul, hogy Fehérnek hívják valójában.

Balázs

2017. augusztus 6. 16:44 Nagyé Szlovák Teréz írta, <