[Csaladtortenet 2] Tolcsvai Nagy család

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2017. Aug. 7., H, 09:17:22 CEST

Kedves Zétény!

Az ember nem számított automatikusan nemesnek. Igazolnia kellett
származását, ami pénzbe került és a bürokrácia sem volt kevés mögötte. Ha a
családnak nem volt pénze, akkor nem szerzett igazolást és pár generáció
múlva akár el is felejthették. Ez lehet a válasz a kérdésedre - nem
intézték el az igazolást.

Másrészt az 1848-as intézkedések után gyakorlatilag nem volt semmi értelme
és haszna a nemesi származás felmutatásának, hiszen közteherviselés volt.
Onnantól csak az igazolta származását, aki ezzel a megfelelő körökbe akart
jutni, vagy ott számított valamit.

Balázs