[Csaladtortenet 2] Bicske / Mór, Papp Károly gépész

t.d. l. toth.d.lujza at gmail.com
2017. Aug. 11., P, 14:08:28 CEST

Kedves Kutatótársak!

Pár éve kutatom a családfámat és a legtöbb ágon eddig nagyon szép
eredményeket értem el.
Azonban egyik dédapám - anyai nagyapám apja - a mai napig rejtély számomra.
A családja életében inkább csak sebeket hagyott maga után, de én szeretném
megtudni, honnan jött, és talán jobban megérteni, mi miért történt.
Igyekszem röviden összefoglalni amit tudok, és TIPPEKET szeretnék kérni,
hol keressem még:

- neve: Papp Károly, református
- Bicskén élt néhány évtizedig
- gépész/géplakatos volt a foglalkozása
- született: 1854-56 körül. Kilenc gyermeke közül egyiket sem vette a
nevére, de nagyapám 1914 decemberi születési bejegyzésénél van a megjegyzés
rovatban a következő sor: "a gyermeket Pap Károly református, 58 éves
bicskei gépész magáénak elismeri". Ebből tudtam visszafejteni a nagyjábóli
születési idejét.
- dédanyám Varga Julianna nem volt a felesége, hanem a cselédje. Jó 30
évvel volt fiatalabb nála... A gyerekek mind Vargák lettek.
- néhányszor hirdetett a Budapesti Hírlapban, pl. 1906-ban is. Hirdette a
"világra szóló találmányát", egy mentő- és tűzoltóberendezést. Üzlettársat
keresett hozzá. A szabadalmi hivatalban megtaláltam a bejegyzett
találmányt, de személyes adatok nem voltak megadva és nincsenek az
archívumban.
- pár évvel korábban (talán 1903 körül) látok a Bp-i Hírlapban egy Papp
Károlyt, aki egy hirdetésben gépész- és kovács szerszámokat árult jutányos
áron, de Zsámbékon. Az viszont Bicske mellett van, így talán ő lehet az, és
talán Bicske előtt Zsámbékon élhetett.
- Utolsó gyermekük 1925-ben született (P.Károly ekkor már 69 éves volt),
majd ezután nem tudom pontosan hány évvel Papp Károly az egész családot
kirakta a házából, így a gyerekek különböző családokhoz kerültek, és
dédanyám elszegődött Cecére az állatorvoshoz cselédnek, hogy legalább a
gyerekei közelében lehessen...
- P.Károly valamikor elköltözött Mórra: fennmaradt egy levelezőlap, amit
Mórról írt az egyik fiának. Így elkezdtem átnézni a móri halálozásokat,
találtam is egy 1943-as bejegyzést "Pap Károly lakatos", valószínűleg ő
lehet az. Szülei Pap JÁnos és Tóth Julianna, 89 éves, de a születési hely
nincs sajnos megadva. Ráadásul be van írva egy feleség, Járóka Mária,
márpedig a családban senki nem hallott arról, hogy újra nősült volna, de
attól még előfordulhatott, hisz nem tartotta a kapcsolatot a gyerekeivel.
- Varga Julianna előtt volt egy "rendes házassága", abból egy szintén Papp
Károly nevű gyereke, de nem találtam nyomát a bicskei születések között,
ebből is arra következtetek, hogy eredetileg nem Bicskén lakott, csak
később költözött oda.
- írtam a bicskei könyvtárnak, átnézték az anyagaikat, nem találtak semmi
P.Károlyra vonatkozó hirdetést, anyagot, semmit.

Tehát semmi nyom, ahonnan tovább tudnék menni. Sajnos ezzel a gyakori
névvel szinte képtelenségnek tűnik. Ha bárkinek lenne valami ötlete, hogy
hol keresgéljek még, örömmel venném. Vagy adjam fel?....

köszönettel
Tóth D. Lujza