[Csaladtortenet 2] Elakadások Szabolcsban és Abaújban

Zétény Szabó zetenyszabo99 at gmail.com
2017. Aug. 13., V, 15:58:24 CEST

Kedves Kutatótársak!

Szabolcsban, Tiszanagyfaluban élt ősöm Bezerédi József (1794-1845). Az első
gond: 1845-ben halt meg, de 65 évet írtak az anyakönyvbe. Ezt mondjuk túl
lehet lépni, egyszerűen hibás.

Felesége, Szabó Anna, 1807-ben születhethetett. Apja neve János.
Elméletileg református volt, ellentétben katolikus férjével.

Nincs meg sem a feleség halálozása, sem a keresztelésük.
Valaki nem találkozott vele, vagy nem kutatta Nagyfalut és Rakamazt (ott
anyakönyvezték a katolikusokat)?

A másik ágon nemes Héder Andrásné Bodnár Mária a gond. Katolikus volt, de
református férje miatt a fonyi ref. anyakönyvekben találtam csak adatot - a
nő apja Bodnár István. Ez a család "Kisfaludon lakó" az anyakönyvek
szerint. Ez jelentheti Bodrogkisfaludot Zemplénben - ami azért érdekes,
mert a család Mádra költözött. De valószínűbb, hogy Vilmánykisfaluról van
szó.

Hol anyakönyvezték  kisfaludi katolikusokat? Mindkettőre értem, mert egyik
helyen sem volt akkoriban anyakönyvezés.

Előre is köszönöm a segítséget.

Üdv!

Zétény