[Csaladtortenet 2] Lakónyilvántartó

Ákos Polgár 1.polgak at gmail.com
2017. Aug. 17., Cs, 21:45:14 CEST

Kedves Listások !
A lakónyilvántartó könyvben a beköltözötteknek általában a szüleinek nevét
is vezették. Régóta ugyanabban a házban lakó család ma élő 50-es éveiben
járó leszármazottjának az ükapja neve is megvan a tegnapi levelemben
jelzett levelemben szereplő XI. ker-i ház "nagykönyvében". Rengeteg
cselédlány (általában néhány hónapig, vagy még rövidebb ideig szolgáltak
egy helyen, bár volt ,aki évekig) is szerepel a bejegyzésekben, ők
általában háztartási alkalmazottnak, vagy "mindenes" szóval vannak jelölve,
természetesen ők is lakásajtónkénti címmel, akárcsak a vendégként rövid
ideig ott lakók.  Főleg az 1945 előtti bejegyzéseket böngésztem.
Ü.: Á.